Księgowość internetowa i rok obecności na giełdzie – rozmowa z Wiceprezesem Power Media S.A.Na temat księgowości internetowej i rocznej obecności spółki na głównym parkiecie GPW rozmawiamy z Panem Andrzejem Parszuto, Wiceprezesem Power Media S.A.

Czy pomysł księgowości internetowej sprawdzi się w Polsce, jakie jest zapotrzebowanie firm na tego typu działalność, by część swoich spraw przenosić do sieci?

Internet sprawdził się już w wielu dziedzinach życia. Produkty i usługi sprzedawane przez internet są tańsze i dzięki temu bardziej dostępne. Często są również wygodniejsze w użyciu. Na tym opiera się pomysł na prowadzenie księgowości przez internet. Większość firm w Polsce używa już internetu swojej codziennej działalności do komunikacji jak i np. do korzystania z usług bankowych. Wraz z rozwojem Internetu możliwe jest przenoszenie do niego kolejnych dziedzin aktywności. My proponujemy atrakcyjny cenowo i wygodny sposób na prowadzenie dokumentacji i rozliczania się z podatków w małej firmie. Nasze rozwiązanie jest tanie i wygodne, wiec nic dziwnego, ze wzbudza duże zainteresowanie. A każda firma musi prowadzić dokumentacje i rozliczać się z podatków. Naszym celem jest przekonanie do naszego rozwiązania kilku procent z miliona firm działających w Polsce.

Co dokładnie oferuje serwis ifirma.pl?

Serwis ifirma.pl jest narzędziem do prowadzenia firmy i jej dokumentacji. Działa w internecie i wszystkie jego funkcje są dostępne za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Ważnym elementem serwisu są eksperci, którzy telefonicznie, e-mailowo i za pośrednictwem czatu pomagają używać serwisu, jak i wyjaśniają użytkownikom zagadnienia związane z prawem i podatkami. W serwisie wystawia się faktury i wprowadza informacje o wydatkach. W rezultacie otrzymuje się gotowe księgi oraz deklaracje podatkowe. Deklaracje można tez bezpośrednio wysłać do urzędu skarbowego, nawet jeśli nie posiada się własnego podpisu elektronicznego. To kolejna możliwość zaoszczędzenia pieniędzy i czasu.

I kilka pytań dotyczących obecności na giełdzie: W marcu minie rok od debiutu firmy na Giełdzie – jak w perspektywie czasu ocenia Pan obecność firmy na głównym parkiecie?

2008 rok był trudny dla giełdy i inwestorów. Mimo to, nasza emisja miała nadsubskrypcje, udało nam się przekonać wielu inwestorów do naszego pomysłu i naszej działalności. Mam nadzieje, ze najgorsze już za nami i czynniki zewnętrzne wpływające na wycenę naszych akcji już wyczerpały swoje możliwości negatywnego oddziaływania na polski rynek.

Czy udało się zrealizować cele emisyjne?

Cele emisyjne wyznaczyliśmy sobie na 2 lata. Jesteśmy w trakcie ich realizacji i wszystko wskazuje na to, ze dotrzymamy naszych obietnic.

Czy trwający kryzys finansowy ma realny wpływ na decyzje dotyczące realizacji strategii rozwoju spółki?

Z naszej perspektywy w działalności operacyjnej nie widać większych skutków kryzysu. Kryzys w nazwie ma finansowy, a my w tej chwili dzięki funduszom pozyskanym z emisji nie szukamy finansowania naszej działalności. Staranniej przyglądamy się każdej wydawanej złotówce. Jeśli chodzi o serwis ifirma.pl to kryzys może tez być szansa; jest to przecież czas racjonalizacji wydatków i poszukiwań oszczędności przez firmy. Podobnie jest w innych obszarach naszej działalności; firmy poszukują możliwości obniżenia kosztów produkcji oprogramowania, staliśmy się dużo bardziej konkurencyjni dzięki osłabieniu złotówki.

Jaka jest strategia firmy na najbliższych kilka, kilkanaście lat?

Chcemy pozostać leaderem w dziedzinie rozliczeń podatkowych przez Internet w Polsce. Będziemy wykorzystywać internet w przygotowaniu i realizacji innych usług przeznaczonych dla różnych kategorii klientów i użytkowników. W dziedzinie outsourcingu IT i usług rekrutacyjnych z leadera regionalnego chcemy przekształcić się w znaczącą firmę na rynku krajowym. To jest plan na kilka lat. Kilkanaście lat nie jest w mojej opinii właściwym horyzontem planowania. Zawsze będziemy szukać luk na rynku i starać się wykorzystywać szanse jakie one tworzą.

Jak oceniają Państwo rynek, na którym działa Spółka?

Działamy na konkurencyjnym rynku, gdzie najważniejsza jest wiedza i kompetencje. Staramy się rozbudowywać te dziedziny aby trwale powiększać nasza przewagę konkurencyjną i pozostawać w dziedzinach w których istnieją rozsądne bariery wejścia na rynek.

Jakiego wzrostu rynku spodziewają się Państwo w ciągu następnych kilku lat i z czym to jest związane?

Usługi internetowe i związane z tym usługi IT ciągle maja przed sobą wiele miejsca na rozwój. W przeciwieństwie do rynku np. telefonów komórkowych, który jest już bardzo nasycony, internet w Polsce i na świecie wciąż obejmuje stosunkowo niewiele użytkowników. Np. w Polsce tylko bodajże 11% gospodarstw domowych ma dostęp do szerokopasmowego internetu. Powiększanie się rynku, obniżenie kosztów internetu oraz konsekwentne zwiększanie przepustowości tworzy przestrzeń na serwisy i usługi, które w tej chwili są równie trudne do wyobrażenia, jak wysyłanie SMSów 15 lat temu. Trzeba się uważnie przyglądać temu rozwojowi i starać się wykorzystać szanse jakie on stwarza.

Czy duża jest konkurencja dla Państwa profilu i jak sobie Państwo z nią radzą?

Ifirma.pl jest jedynym serwisem w swojej kategorii, łączącym oprogramowanie, internet oraz metody obsługi klienta. Pojawiają się rozwiązania aspirujące do konkurencji, jednak 8 lat rozwoju oprogramowania serwisu oraz doświadczenia z klientami tworzy znaczącą barierę wejścia na rynek z produktem bezpośrednio konkurencyjnym. Jeśli chodzi o produkcje oprogramowania i usług IT działamy na silnie konkurencyjnym globalnym rynku, gdzie liczą się kompetencje, doświadczenie i cena. Staramy się o poszukiwanie takich klientów, dla których oferowane przez nas parametry w tych dziedzinach są optymalne.

Źródło: Inwestycje.pl, 27.01.2009r. Autor: Monika Rygiel

Komentarze są zamknięte.

Kontakt

Power Media S.A.
ul. Grabiszyńska 241B
53-234 Wrocław

tel.: +48 71 769 43 00
fax: +48 71 321 00 16
e-mail: office@power.com.pl

KRS: 0000281947
NIP: PL-898-16-47-572
REGON: 931082394
Nasz profil na Google+

Nasze certyfikaty