4 157 firm z 68 krajów prezentowało się w tym roku podczas targów CeBIT – jednej z największych na świecie imprez branży teleinformatycznej. Targi, odbywające się corocznie w Hannoverze, trwały od 2 do 6 marca.

W tym roku hasłem przewodnim targów, które przewijało się w większości jego obszarów tematycznych były „Połączone Światy” (Connected Worlds).

Przedstawiciele Power Media – Cedric i Paweł, wzięli udział w targach. Po powrocie z Hannoveru dzielą się swoimi wrażeniami i spostrzeżeniami.

Co ciekawego na Cebit w tym roku?
„W tym roku rzeczywiście duża część ekspozycji oddawała główną ideę Connected Worlds, Internet był wszechobecny”- zauważa Cedric. Prezentacje skoncentrowane były na możliwościach, jakie daje Internet i integracja technologiczna. Poczynając od rozwiązań biznesowych, a kończąc na zastosowaniu w codziennym życiu. „Interesujące były stoiska prezentujące technologie, które pozwalają na przykład zaprogramować pralkę przez telefon komórkowy czy zintegrować domowy komputer z odtwarzaczem CD albo DVD w samochodzie” – dodaje Cedric.

Ogromną część ekspozycji na targach zajmował sprzęt komputerowy wraz z bardzo rozwiniętą ofertą produktów z branży konsumenckiej – komputery, notebooki, czytniki książek elektronicznych, urządzenia mobilne.

Pojawiło się też wielu producentów technologii związanych z trójwymiarową prezentacją obrazu. „Obok sprzętu wymagającego specjalnych okularów, można było zobaczyć urządzenia pozwalające uzyskać wrażenie trójwymiarowości „gołym okiem”” – relacjonuje Paweł.

Pracownicy Power Media szczególną uwagę zwrócili na ekspozycję sekcji „future parc”, która skupiła podmioty prowadzące badania nad nowymi technologiami. Wiele innowacyjnych projektów można było znaleźć na przykład na stoisku Instytutu Fraunhoffer. Między innymi:

  • zaawansowane systemy przetwarzania wideo i wizualizacji 3D,
  • nowoczesny system wizualizacji ruchu w portach lotniczych, który pozwala na śledzenie każdego pojazdu, urządzeń oraz personelu, wykrywając potencjalne kolizje np. między samolotami a pojazdami naziemnymi,
  • innowacyjny system służący do rozpoznawania twarzy, świetnie radzący sobie z rozpoznawaniem pojedynczych twarzy w dużych grupach i pozwalający na określenie płci, wieku, a nawet nastroju danej osoby.

Power Media na CeBIT
Dla firmy Power Media najważniejsze podczas targów były spotkania z zagranicznymi partnerami, głównie z Niemiec. Można się spodziewać, że kilka z nich zaowocuje współpracą jeszcze w 2010 roku.

W kręgu zainteresowań Power Media były też rozwiązania serwerowe i sprzęt związany z przechowywaniem dużych ilości danych. Zarówno wielkie stoiska gigantów IBM czy Dell, jak i mniejszych producentów, pozwoliły dowiedzieć się więcej na temat nowoczesnych rozwiązań. Niektóre z nich mogą zostać wykorzystane przez Power Media, szczególnie przy pracach nad kolejnymi wersjami systemu do archiwizacji materiałów multimedialnych – inStudio.

Komentarze są zamknięte.

Kontakt

Power Media S.A.
ul. Grabiszyńska 241B
53-234 Wrocław

tel.: +48 71 769 43 00
fax: +48 71 321 00 16
e-mail: office@power.com.pl

KRS: 0000281947
NIP: PL-898-16-47-572
REGON: 931082394
Nasz profil na Google+

Nasze certyfikaty